AA Lease

Veelgestelde vragen

Je kunt, indien de auto via ons is verzekerd is, 24/7 vanuit binnen- of buitenland, contact opnemen met ons alarmnummer +31(0)78-6338333.

Meld je schade online via deze link: Online schade melden – AA Lease en wij informeren jou over de vervolgstappen.

Indien er een tegenpartij bij betrokken is dien je altijd een ingevuld Europees schadeformulier (voor- en achterzijde) bij ons aan te leveren. Meld je schade vervolgens online via deze link: Online schade melden – AA Lease en wij informeren jou daarna over de vervolgstappen.

Ruitschade en -reparatie hoeft niet bij ons gemeld te worden, hiervoor kun je rechtstreeks contact opnemen met onze ruitpartner 123RUIT via 088-1850505 of Carglass via 040-2967122.

Ja, onderhoudsbeurten dienen uitgevoerd te worden door een erkende merkdealer van het merk auto dat gereden wordt.

Het is afhankelijk van je leasecontract of deze kosten gedekt zijn. Raadpleeg bij twijfel je wagenparkbeheerder of AA Lease voor de geldende voorwaarden.

Je kunt 24/7, vanuit binnen- of buitenland, contact opnemen met ons alarmnummer +31(0)78-6338333

Via deze link kun je de exacte APK-vervaldatum van je auto nazien. Daarnaast wordt je per e-mail door AA Lease ongeveer zes weken van te voren geïnformeerd over de APK-keuringsplicht.

Wanneer de APK datum na de inleverdatum van jouw auto is, hoef je geen afspraak voor de APK keuring te maken. Andersom dient de auto wel tijdig aangeboden te worden voor een APK keuring. Voorkom altijd dat je in een ongekeurde auto rijdt.

Graag verwijzen wij je hiervoor door naar de website van de ANWB. De wet- en regelgeving rondom het gebruik van winterbanden kan sterk verschillen per land.

Een update van het navigatiesysteem wordt niet gezien als periodiek onderhoud of reparatie. De kosten hiervoor hebben wij dus niet opgenomen in het leasecontract. Je mag dit op eigen kosten laten updaten of wij kunnen deze kosten doorbelasten aan jouw werkgever, indien wij voorafgaand een akkoord van je werkgever hebben.